sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Paris, the city of magic. The city of L O V E !

Bonjour à tous!

Kuten lupailin, tässä se tulee, Paris postaus <3 Niin paljon kuvia, niin paljon kerrottavaa, niin paljon kaipuuta takaisin et ei tiedä miten sitä alottais, enkä millään pysty kaikkea kirjoittamaan, koska sanat eivät pysty aina kuvaamaan! ;) mut alotetaan vaikka näin;

Tasan kk sitten lähdettiin siis matkaan! 24.1-2013! Edessämme suuri ja mahtava seikkailu tuossa rakkauden ja kauniiden katujen, talojen, ihmisten, ja kielen luvatussa kaupungissa! Odotukset olivat korkealla, olimmehan jo kerran yhdessä ystäväni kanssa siellä käyneet, tasan vuosi sitten :)
Olin keskiviikko iltana vielä töissä kun torstai aamulla aikaiseen lähtö lentokentälle, illalla tunnit matelivat niiiiiiiin hitaasti...  kyyti tuli hakemaan miut n. 06.15, ja siitä se alkoi, voi sitä tunnetta kun istuimme autossa matkalla kentälle, ja mikä plussaa lento lähti meidän omalta Lappeenrannan kentältä!

Ja siellä sitä mennään... Jossain kauniin valkoisessa pumpulissa... kohti tuota rakkauden kaupunkia <3

Lensimme siis ensin Lappeenrannasta --> Riikaan, jossa jouduimme tällä kertaa jokusen tunnin odottamaan jatkolentoa Pariisiin. Mutta sekään ei meitä tyttöjä lannistanut! Meillä oli ajatuksena että käydään myös siinä ajassa vielä itse Riikan keskustassa mutta onneksi ei sitten lähdettykkään, tuli aivan valtavan sankka lumisade, hyvä että eteenpäi näky, onneksi kumminkaan ei lentoja peruttu ja sadekkin loppui loppupeleissä aika lyhyeen, joku hetkellinen kuuro :)
Siinä sitten syötiin, juotiin, rupateltiin ja kappas kello löi sen verran että kohta lentomme kohti pariisia alkoi!

C H A M P A G N E !!! Hehe, ensimmäisen illan ensimmäisiä kuvia! Tää Champagne on vähänniinkuin meidän "oma juttu" ;)

Päästyämme perille, odotimme hetken laukkujamme ja siitä kohti taksia ja hotellia, matka hotellille oli "suht pitkä" tai ainakin se siltä tuntui, kesken matkan ystävällinen kuski ilmoitti että tiellä oli sattunut iso onnettomuus joka sitten hidasti liikennettä, ja sen huomasi, matkamme hotellille venyi hieman. En enää ikinä valita meidän "MUKAMAS NELJÄN RUUHKASTA"... uskokaa se ei oo _mitään_ verrattuna tuolla olleeseen! :DD Ruuhkasta huolimatta pääsimme perille hotelliimme, joka olikin odotettua hienompi!! :)

4 tähden Mercure hotel
Etupiha :)

Ja siinä "takapihan" terassialuetta, joka jatkui vielä vähän tuonne vasemmallekkin :) Ihana kesäisin varmasti tuo pieni vesiputous kaikkinee kukkasineen <3

Siinä sitten laukut vietyämme hotelliin ja laitettuamme itseämme hiukan paremman "näköisiksi" (reissussa rähjääntyy) :D niin aateltiin että eihän sitä oo tänne tultu vaa hotellihuoneeseen nukkumaan ja istumaan vaikka hieno onkin, siitä lähdettiin sitten kiertelemään "kotikulmia" ja katselemaan mitä löytyy :) Ja löytyihän sieltä sitten vaikka ja mitä! Käytiin syömässä ja tietenkin drinksuilla... ja mikä parasta;

Löydettiinkin niinki hyvät drinkit kuin "LiliPop" ja olihan se pakko testata ;) Ja oui, tietenkin se oli hyvää kun noin hyvän nimen saanut ;)

Siinä sitten huomattiin että ranskalainen vanhempi mieshenkilö pyörii ja hyörii kadulla.. ja näytti siltä että silmä kovana tuijottaa meihin päin, siinä sitten hetken naureltuamme päätimme lähteä jatkamaan matkaa, no eikös kyseinen herrä lähtenyt meitä seuraamaan, ja meidän nauru mimmien nauru vaan yltyi :DD Heitin meidät seuraavasta ovesta sisälle ja tilasin meille;

Caipiroskat ! Mutta herrahan jäi vaan tielle odottelemaan meitä :D Senkun ois tullu höpöttelemää mut ei koitti olla ovela ja mennä linkkipysäkin taakse "piiloon" ja kurkkia sieltä meiän seuraavaa liikettä hahah :D Lähdettiin siitä sitten tallustamaan kohti hotellia ja setä kipittää perässä, jäimme ihan vaan uteliaisuuttamme katsomaan hotellin pihalle "piiloon" mitä setä meinaa niin sinne pihallehan hän kipitti, kättäpäivää siinä moikkaili sitten ja kysy voisko tulla meiän vieree nukkumaa, hahaha meinas tulla pissit housuu ku naurettiin siinä vaan :DD Aina meitä lähetään seuraamaa ;)
Kyllä ei uni meinannut tulla silmään kun naurettiin! Jihuu ja uusipäivä! Lähdettiin aamulla tietenkin hotellin aamupalalle <3 voih, oltiin kuin taivaissa kun ei tienny mitä sitä ottais kun oli niin paljon kaikenlaista, ja se TUOREmehu <3 ah i love it! Sitten pakkelia naamaan tukka kuntoon ja nää pimut lähti SHOPPING ;)

Ostin mm. i h a n a n takin (ei muuten varmasti tule samanlaista lappeenrannassa vastaan) tai sitten on super huono tuuri :D, huivin, meikkejä, hajuvettä, Paris mukin, tarjottimen, tpaidan, neuleen yms!

Sitten saapui ilta... Ajateltiin et käydään jossain pienessä pubissa/baarissa istumassa... Ja kuinkas ollakkaan päädyttiin "Le Kiosque" nimiseen pikku pariisilais "puljuun" jonne meidät "heitettiin" sisään niin sanotusti ja hyvä että niin kävi.. nyt se seikkailu sitten alkoi oikein kunnolla...!!!! Nimittäin keskel illan tajusin että "heiii nyt on baarimikko aivan tuolla jossain muualla" ja minä siis MINÄ itse olin tiskin takana :DD siellä mie reippaana hanasta halukkaille olutta kaadoin ja saatoinhan mie siinä "muutamat" paukutkin tehdä ;) haha jopas on ku lomallakin pitää "töitä" tehdä! Ja ainiin sainhan mie sentää 23e tippiä!! Tuona ja parina muunakin iltana tanssijalka vipatti että ei oo ikinä ainakaan tältä neidiltä sellasia mooveja nähty! Jäitte paljosta paitsi !

Hahha tällä "uudella" työntekijällä itselläänkin tais tulla kesken töiden jano...? ;D

Ja ettei postauksesta tulisi liian pitkä niin jatketaan.. Käytiin eräänä päivänä myös Notre Damessa! Jos ikinä kukaan teistä lähtee Pariisiin, niin nyt kuunnelkaa tarkasti. KÄYKÄÄ NOTRE DAMESSA, käykää oikeasti, siellä käynti oli niin "koskettava" ja sanoinkuvailematon, siellä rauhoittui oikeasti, sitä vaan käveli ja katseli ympärilleen ja ajatteli asioita ja lähimmäisiä!

Sillä samalla reissulla pääsimme käymään kuuluisalla "rakkauden sillalla" Voi että, vielä jonain päivänä miekii käyn laittamassa miun oman prinssin kanssa rakkauden lukon  <3

Tää reissu oli kyllä aivan sanoinkuvailemattoman upee! Kyyneliltäkään ei vältytty mutta ne olivat onnen sekä ikävän kyyneliä, kyyneliä siitä kuinka onnellisia oltiin kaikesta mitä koimme ja saimme, mutta myös ikävästä, siitä ikävästä minkä tiesimme tulevan kun kotiinlähdön aika tulisi! Saimme uusia ystäviä, uusia kokemuksia, koimme miten pienessä hetkessä pienistä asioista kasvaa suuria ja tärkeitä.
Paljon reissun onnistuminenkin riippuu matkaseurasta ja tästä voi päätellä miun matkaseuran olleen parasta luokkaa!! <3  Nyt jo suunnitellaan uuttareissua mitä pikinmiten!! Koko tarinamme ei suinkaan ollut tässä, tämä oli "hajotettu" versio siitä 5:tä päivästä jotka siellä olimme, mutta tosiaan millään sitä kaikkea ei voi eikä pysty sanoilla kuvaamaan!
Tiesin sen jo viimevuonna, käytyäni Pariisissa ensimmäisen kerran... Paris is my second home <3 !

Taas muistoissain mä sinne kuljen,
nään Pariisin,kun silmät suljen.
Nään Seinen virtaavan hiljalleen,
ja siltojen kaartuvan ylitse veen.
Viel´Eiffel seisoo paikallaan,
kuin vartioiden siltojaan.
Myös riemukaaren näen tuolla,
Seinen rannan tuolla puolla.
Kun Louvreen kulki tieni mun,
näin taulun vanhan- tunnetun.
Siel´Mona-Lisa hymyn suo,
ja katsojalleen ilon tuo.
On Montmarte mekka täällä,
se on Sacre-Coeurin mäen päällä. Sielt´ Pariisiin nään kaikkialle,
ylitse talojen, siltojen alle.